Posted on

هیچ ارتباطی بین بازی های ویدیویی خشونت آمیز و رفتار وجود ندارد

ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و رفتار کاربران وجود ندارد

ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و رفتار کاربران وجود ندارد

هیچ ارتباطی بین بازی های ویدیویی خشونت آمیز و رفتار وجود ندارد

ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و رفتار کاربران وجود ندارد
ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و رفتار کاربران وجود ندارد

محققان دانشگاه یورک هیچ شاهدی را مبنی بر حمایت از نظریه ای که بازی های ویدئویی رفتار بازیکنان را خشن تر می کند پیدا نکرده اند.

در یک سری از آزمایشات، با بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده،  تیم محقق نشان دادند مفاهیم بازی ویدئویی بازیکنان را وادار به رفتار خاصی نمی کنند

و افزایش واقع گرایی در بازی های ویدیویی خشونت آمیز لزوما باعث افزایش تجاوز و خشونت  در بازیکنان  نمی شود.

مدل غالب یادگیری در بازی ها بر این ایده استوار است که قرار دادن بازیکنان در مفاهیم، مانند خشونت در یک بازی، این مفاهیم را در زندگی واقعی آسان تر می کند.

این پدیده به  عنوان  “اثر تحریک کنندگی” شناخته می شود و تصور می شود که منجر به تغییر در رفتار بازیکنان شود.

آزمایشات قبلی در مورد این اثر، تا کنون نتیجه های متفاوتی را ارائه کرده اند.

محققان دانشگاه یورک تعداد شرکت کنندگان در آزمایشات را در مقایسه با مطالعاتی که پیش از آن بوده  افزایش دادند

و انواع مختلفی از واقع گرایی بازی های رایانه ای خشن را مقایسه کردند تا بتوانند شواهد قابل اطمینان بیشتری پیدا کنند.

یافته های تحقیق

دکتر زندل ، استاد دانشگاه یورک توضیح داد:

“یافته های ما نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین این نوع واقع گرایی در بازی ها و نوع تأثیراتی که بازی های ویدئویی معمولا بر روی بازیکنان خود دارند، وجود ندارد.

در حال حاضر مطالعات بیشتری در مورد جنبه های دیگر واقع گرایی لازم است تا ببینیم آیا این  مطالعات نتایج مشابهی دارد یا خیر.

ما همچنین این نظریه ها را فقط در بزرگسالان آزمایش کردیم، بنابراین لازم است کار مطالعاتی بیشتری برای درک اثر بازی در کودکان لازم است”.

 

مرجع مجله:

دیوید زندل، دانیل كودنكو، پل كرنس. واقع گرایی رفتاری و فعال سازی مفاهیم تهاجمی در بازی های ویدیویی خشونت آمیز. سرگرمی رایانه، ۲۰۱۸؛ ۲۴: ۲۱ DOI: 10.1016 / j.entcom.2017.10.003

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *