Posted on

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کاهش وزن

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کاهش وزن

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کاهش وزن

بر طبق یک مطالعه جدید، به اشتراک گذاشتن پیروزی ها و سختی های دوره ی رژیم کاهش وزن خود  با دیگر اعضای جامعه مجازی آنلاین نقش مهمی در موفقیت شما در لاغری دارد.

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کاهش وزن
نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کاهش وزن

این مطالعه نقش جوامع مجازی و تعهد عمومی را در تنظیم و دستیابی به اهداف کاهش وزن بررسی می کند.

تونیا ویلیامز برادفورد، یکی از همکاران و استادیار بازاریابی در دانشکده کسب و کار پل Merage UCI، می گوید: “تحقیقات ما نشان می دهد هنگامی که افراد  تعهد عمومی برای دستیابی به هدفی را می دهند بیشتر به موفقیت در اهداف شخصی دست می یابند.” این کار به خصوص با اهدافی مانند کاهش وزن به خوبی جواب می دهد، جایی که  تصاویرقبل و بعد از دوره رژیم را می توان به صورت آنلاین با دیگر اعضای جامعه مجازی  به اشتراک گذاشت.

این مطالعه همچنین نشان داد که جوامع پشتیبانی مجازی محیط منحصر به فردی را فراهم می کنند که اجازه می دهد افراد ناشناس، بتوانند انعطاف پذیری و در دسترس بودن بیشتری نسبت به نحوه ی رژیم لاغری خود داشته باشند. از دیگر نتایج ایجاد جامعه مجازی  این است که به  شرکت کنندگان در حفظ انگیزه و پاسخگویی در پایبندی به رژیم لاغری خود کمک می کند.

 

منبع:

تونیا ویلیامز برادفورد، سونیا آری گریر، جرالدین رزا هندرسون. از دست دادن وزن از طریق جوامع پشتیبانی مجازی: نقش انگیزه هویت در تعهدات عمومی. مجله Interactive Marketing، ۲۰۱۷؛ ۴۰: ۹ DOI: 10.1016 / j.intmar.2017.06.002
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *